PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=841842}

Squid Game

O-jing-eo Ge-im
7,3 108 979
ocen
7,3 10 1 108979
6,5 21
ocen krytyków
Squid Game
powrót do forum serialu Squid Game

Nie daje mi spokoju scena z ostatniego odcinka, która była na tyle dla mnie dziwaczna i przypadkowa, że wydaje się być symboliczną. Chodzi o pomalowanie przez głównego bohatera włosów na czerwono w jego największym dolku. Dla mnie ta scena była niezrozumiała i głupawa, dopóki nie poszperałam. Symbolicznie kolor czerwony odczytuje się jako pasję i determinację co spajaloby się z końcowymi scenami. Co jednak bardziej mnie bardziej zaciekawiło w zestawieniu z powyższym to to, że w Korei podobno imiona zmarłych zapisuje się na czerwono i przez długi czas był to kolor, który zwiastował nieszczęście dla tego kto go widział, bądź nosił. Nie znam się na tamtejszej kulturze, więc jeżeli się mylę niech ktoś mnie poprawi, ale symboliczne złożenie tych dwóch znaczeń dla czerwieni bardzo podoba mi się w kontekście zakończenia. Główny bohater jest tak wyniszczony przejsciami, że jest właściwie martwą skorupą, co przywołuje na myśl koreanskie znaczenie czerwieni. Mimo to jest też zdeterminowany, żeby zakończyć grę na zawsze, bez względu na cenę, na co wskazywałoby ogólne znaczenie tego koloru.

Czy przekombinowuje? Jakie są wasze interpretacje?

ocenił(a) serial na 10
Nimis

Ciekawe spostrzeżenie, fajnie że poszperałaś. Może bardziej chodzi o to że jest martwy w sensie "dawnego życia" i zaczyna nowe, próbując znaleźć i złapać tych którzy za tym stoją?

ev2707

Nie zapominajmy, że główny bohater jest debilem i na prawdę seria absurdów, które już się wydarzyły sobie, ale żeby taki idiota kogoś złapał to scenarzyści by się musieli mocno postarać...

ocenił(a) serial na 10
jeykey1543

A w którym miejscu ja napisałam że on ma kogoś łapać??

ev2707

"zaczyna nowe, próbując znaleźć i złapać tych którzy za tym stoją?"

ocenił(a) serial na 10
jeykey1543