PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=485877}

Magia kłamstwa

Lie to Me
7,8 47 363
oceny
7,8 10 1 47363
5,2 5
ocen krytyków
Magia kłamstwa
powrót do forum serialu Magia kłamstwa

Pomyślałam sobie, ze skoro studiuję psychologię, to trochę smaczku wam dodam (i świadomości), która mogłaby pomóc wam w odbiorze serialu :)

Zachęcam was do oglądania serialu też pod tym kątem (krytyczno- spostrzegawczym;))

Prosty przykład: Wiem, że ludzie wierzą we wszystko, gdzie pojawią się procenty: "To niezwykła umiejętność dla mniej niż 0.01% ludzi, bez odbycia specjalnego szkolenia w tym zakresie." ;) Cóż, faktycznie istnieje koleś, który studiuje ludzką mimikę (czy tam mikromimikę :)) i przyucza do tej sztuki służby specjalne (USA oczywiście). Nie znajdę teraz jednak jego nazwiska, a warto. - ale to ode mnie, prywatnie ;P Chcę tylko powiedzieć że nikt takich badań nie przeprowadził ;)

Naukowo :):

"(...) wykazano, że reakcje mięśniowe podczas percepcji ekspresji radości i złości pojawiają się bardzo szybko (poniżej 500 ms) i w sposób automatyczny (Dimberg, Thunberg, 2000). Takie reakcje występują także, gdy zdjęcie twarzy prezentowane jest przez bardzo krótki czas (30ms) i osoby badane nie są w stanie go świadomie dostrzec (...). Wskazuje to, że reakcje mimiczne pojawiające się przy spostrzeganiu ekspresji emocjonalnych powstają w sposób automatyczny. Co ciekawe, pobudzenie odpowiednich mięśni jest widoczne także wtedy, gdy osoby badane proszone są o niereagowanie na spostrzegane bodźce (Dimberg, Thunberg, Grunedal, 2002), co dowodzi że nie jest możliwe sprawowanie pełnej świadomej kontroli nad ekspresją emocjonalną."

Później w tekście piszą, że podobne efekty uzyskano dla ekspresji innych emocji podstawowych.