PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=679417}

Dom grozy

Penny Dreadful
7,7 33 947
ocen
7,7 10 1 33947
7,5 4
oceny krytyków
Dom grozy
powrót do forum serialu Dom grozy

Pan tłumacz chyba nie wie co to jest Penny Dreadful

ocenił(a) serial na 7
Himiteshu

Rzeczywiście, jak pierwszy raz zobaczyłem polską nazwę, to aż się roześmiałem. ;)

ocenił(a) serial na 8
qiks33

Ja chcę zostać tłumaczem, nie mogę bo nie mam doświadczenia a ludzie którzy za tłumaczenia dostają pieniądze piszą takie rzeczy. Polsko gdzie zmierzasz?

ocenił(a) serial na 7
Himiteshu

"Dom Grozy" - nazwa jak z niskobudżetowego horroru klasy C. Jak bym teraz zaczynał oglądać ten serial, to polska nazwa na pewno by mnie nie zachęciła...

ocenił(a) serial na 8
qiks33

Nazwa jest oczywiście mało odpowiednia (mówiąc delikatnie), lecz niskobudżetowy horror klasy C ma się właśnie bardzo dobrze do oryginalnego tytułu. Otóż penny dreadful oznaczało w wiktoriańskiej Anglii rodzaj drukowanej rozrywki dla klasy najuboższych lub znudzonej szlachty. Były to krótkie opowiadanka, rodzaj dreszczowca na kiepskiej jakości papierze i lekko rozmytym tuszu. Trochę tekstu i nędzne rysunku (często odręczne). A wszystko za kilka pensów (stąd właśnie nazwa - zabawa słowna - "okropieństwa za pensa" bądź "odrobina przerażających rzeczy"). Dom grozy jest kiepską nazwa - ale oddającą istotę tego typu opowiastek... Ale to oczywiście moje zdanie...

ocenił(a) serial na 7
Kossowski

A moim zdaniem już lepiej by zrobili, gdyby zostali przy oryginalnej nazwie.

qiks33

No poczekajcie bo jeszcze mogli to przetłumaczyć jako "Opowieści grozy za pensika" ...to by dopiero zniechęcało;/ . No ale ten Dom Grozy też robi "wrażenie"...ani to z treścią serialu nie koresponduje ,ani z niczym...Powinien być zakaz spolszczania takich tytułów ,zdecydowanie.

ocenił(a) serial na 10
Himiteshu

O.o wow dopiero teraz zauważyłem polski tytuł. Debiliada jakas...

ocenił(a) serial na 10
Himiteshu