Platforma Netflix zmieniła metodę raportowania oglądalności swoich tytułów. Rezygnuje z podawania danych w liczbie kont, na których były dane filmy i seriale oglądane. Od teraz będzie podawać łączną liczbę godzin oglądania przez użytkowników danych tytułów w określonym przedziale czasowym.
Netflix zamierza podawać tygodniowe wyniki oglądalności. Wyniki znajdziecie na specjalnie uruchomionej w tym celu stronie, którą znajdziecie
TUTAJ. Zaktualizował też listy największych hitów w swojej historii.
Największe serialowe przeboje platformy Netflix
Zmiany metodologiczne nie wpłynęły na to, co jest aktualnie największych hitem wszech czasów platformy Netflix. To koreański serial "
Squid Game". W ciągu pierwszych 28 dni obecności na platformie oglądany był w sumie przez 1,65 mld godzin, co przekłada się na ponad 188 tysięcy lat.
"
Squid Game" pozostawił daleko w tyle konkurencję. Drugim najpopularniejszym serialem są bowiem "
Bridgertonowie". Na oglądaniu tego tytułu użytkownicy Netfliksa spędzili 625,5 mln godzin.
Kolejne miejsca zajęły: "
Dom z papieru" sezon 4 (619 mln godzin), "
Stranger Things" sezon 3 (582,1 mln godzin) i "
Wiedźmin" (541 mln godzin).
Pełne dziesiątki z podziałem na seriale angielsko- i nieangielskojęzyczne znajdziecie poniżej:
Największe filmowe przeboje platformy Netflix
Jeśli chodzi o filmy, to tu nastąpiła zmiana na pozycji lidera. Według poprzedniej metodologii największym hitem Netfliksa był "
Tyler Rake: Ocalenie", który przez co najmniej 2 minuty był oglądany na 92 mln kont w ciągu pierwszych 28 dni obecności na platformie. Drugie miejsce zajęło "
Nie otwieraj oczu" z wynikiem 89 mln kont.
Według nowej metodologii "
Nie otwieraj oczu" jest jednak zdecydowanie lepsze. Na oglądaniu tego filmu użytkownicy Netfliksa spędzili 282 mln godzin. Z kolei "
Tyler Rake: Ocalenie" oglądany był przez 231,3 mln godzin.
Kolejne miejsca zajęły: "
Irlandczyk" (214,6 mln godzin), "
The Kissing Booth 2" (209,3 mln godzin) i "
6 Underground" (205,5 mln godzin).
Pełne dziesiątki z podziałem na filmy angielsko- i nieangielskojęzyczne znajdziecie poniżej:
Lista największych hitów filmowych Netfliksa jednak wkrótce będzie wyglądać zupełnie inaczej. W ciągu pierwszych trzech dni wyświetlania megaprodukcji "
Czerwona nota" użytkownicy platformy spędzili z nią aż 148,7 mln godzin.
Poniżej znajdziecie odcinek "Serial Killers" poświęcony serialowi "Squid Game"