PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=30696}

Podwójne ubezpieczenie

Double Indemnity
7,9 9 456
ocen
7,9 10 1 9456
8,3 26
ocen krytyków
Podwójne ubezpieczenie
powrót do forum filmu Podwójne ubezpieczenie

„...Zabójstwo popełnione przez dwojga ludzi jest jak jazda kolejką górską: ani jedno ani drugie nie może wysiąść na oddzielnych przystankach. Są na siebie skazani i będą jechać razem aż do końca. A ostatni przystanek jest na cmentarzu...”
Scenariusz filmu "Podwójne odszkodowanie" powstało na podstawie książki Jamesa M. Cain'a pod tym samym tytułem, w reżyserii Billy Wildera.
Reżyser zabiera nas w doskonałe arcydzieło kina noir lat 40 - tych XX wieku Ameryki. Mroczny, spowity gęstą mgłą napięcia i strachu, czarno - biały obraz stawia na swojej drodze Walter Neff, agenta ubezpieczenia i femme fatale Phyllis Dietrichson. Polisa przedłużająca ubezpieczenie samochodowe, stała się początkiem fascynacji, namiętności z krokiem do zbrodni.
Femme fatale planuje zbrodnie męża, zostaje wykupiona polisa ubezpieczeniowa o podwójnej wartości, agent ubezpieczeniowy ulegając kobiecie staje się w jej rękach narzędziem, realizuje plan.
Początek filmu daje nam gotowe rozwiązania, wiemy kto ma zginąć, kto zabije, ale to nie jest meritum sprawy. Czas procedur, oczekiwanie na wypłatę podwójnego odszkodowania stanowi kwintesencję filmu, ponieważ wkracza na arenę Barton Keyes, detektyw ubezpieczeniowy. Gęsta, niepokojąca i napięta atmosfera wciąga nas, Keyes vel Holmes dedukuje i szczegółowo, detal po detalu dementuje zawoalowaną intrygę, która pociągnęła skrajnie złą .chciwą femme fatale siłą uwodzącą Waltera Neffa, który dla niej był gotów zrobić wszystko.
Przepiękne zdjęcia Johna F. Seitza kompatybilnie tworzą klimat z muzyką Miklosa Rozsa i Cesara Francka.
Majstersztykiem jest rola Edward G. Robinson, który doskonale wcielił się w rolę detektywa ubezpieczeniowego, taka niepozorność, wycofanie, zadawanie pytań, kojarzenie faktów, by zacząć obalać dowody w zdumiewający sposób.
Femme fatale Barbara Stanwyck to zimno, mroczność i zło wcielone manipulujące ludźmi, jak marionetkami.
Fred MacMurray, rola agenta, złożona postać, pod wpływem poznanej kobiety, ulega namiętności i jest w stanie posunąć się do najgorszego, bardzo dobrze odtworzył okres oczekiwania, nerwowości, napięcia, paranoi, która osacza go, wżera się i podsuwa irracjonalne błędy.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones