Film Wacława Kondeka, oparty w głównej części na polskich tradycjach szopkarskich.
Z kwitnącego sadu jabłoni wchodzimy do drewnianej kapliczki. Czekają tam zastępy figur aniołów. Po nich pojawiają się kolejno pary diabłów. Podchodzą do siebie w dynamicznych przeciwujęciach przed obliczem Matki Boskiej z dzieciątkiem, otoczonej aniołami. Zbliżenie zwraca uwagę na kwiat w ręku dzieciątka. Aniołowie z diabłami tworzą biało-czarne pary w ławach kapliczki. Przed kapliczką, przy wejściu do sadu, stoi drewniana rzeźba Chrystusa frasobliwego. Drży tak jak gałęzie drzew od wiatru, a łzy i krew Chrystusa, włosy i korona cierniowa połyskują w świetle słońca. Aniołowie i diabły, znów w uporządkowanym rytmie i rzędach, gromadzą się przed obliczem Matki Boskiej z dzieciątkiem w kapliczce. Tym razem dzieciątko trzyma już jabłko z sadu. Wychodzimy z kapliczki do sadu z gołymi gałęziami drzew.