PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=6699}

Karmazynowy przypływ

Crimson Tide
7,5 54 934
oceny
7,5 10 1 54934
7,1 11
ocen krytyków
Karmazynowy przypływ
powrót do forum filmu Karmazynowy przypływ

Osobiście nie znam się ani na łodziach podwodnych, ani na
łagodzeniu konfliktów, przynajmniej tych ogólnoświatowych :)
Absolutnie nie jest to żadną ironią z mojej strony. Jednak jako
laik tematu, chociaż ''U-Booty'' zawsze wprawiały mnie w
zachwyt swoją potęgą i możliwościami, mogę wyjątkowo
powiedzieć o tym filmie, że jest udany. Zresztą jak
zauważyłem, nie tylko dla mnie.
Głównym motorem napędowym jest tu bezpośrednie starcie
się dwóch wielkich nazwisk, a zarazem świetnych aktorów,
różnych pokoleń. Prawdę mówiąc dziś o takich w kinie trudno.
Washington to ''nowoczesne'' podejście do sprawy, Hackman
za to jest tradycjonalistą. Obaj trzymają się rozkazów, lecz
skrajnie różnią się mentalnością w ich analizie. Dzięki temu
dochodzi do konfliktu między dowódcami. Wszystko jest teraz
kwestią tego, który z nich bardziej zachowa zimną krew i
przekona większą część załogi do swoich przekonań.
Oczywiście nie uciekniemy tu od typowego amerykańskiego
patosu, który ukrywa się nie tylko w formie muzycznej, ale i w
dużej mierze w dialogach i samym scenariuszu. Gdybym
chciał wszystko zliczyć w minutach, pewnie jest tego na tyle
dużo, aby podrażniło mój słuch i baroreceptory. Ale tym razem
odniosłem się do tego na tyle łagodnie, że aż o dziwo jestem
usatysfakcjonowanym. Po prostu, od czasu do czasu robię
wyjątki od reguł (chyba każdy tak robi?) i dlatego też
''Karmazynowy przypływ'' jest właśnie takim wyjątkowym
plusem.
Rzecz jasna, wzniosłości w najważniejszych momentach tego
filmu jest jak mówię od cholery, ale dzięki wymienionemu
wcześniej duetowi i napięciu oraz hermetycznemu klimatowi,
jest ok, całość niesamowicie wciąga. Przewidywalność i
patetyczną ''zimmerówkę'' przełknąłem, popijając ulubionym
piwem :) Wszystko to, muzycznie bardzo przypominało mi inną