film

Berlin: Symfonia wielkiego miasta

Berlin: Die Sinfonie der Grosstadt
1927
1h 5m
7,5 1 642
oceny
7,5 10 1 1642
7,8 12
ocen krytyków
Historia jednego dnia w Berlinie, zaczynając od wczesnego ranka, a kończąc w środku nocy.
Berlin: Symfonia wielkiego miasta zobacz gdzie obejrzeć online

reżyseria

scenariusz

gatunek

produkcja

premiera

nagrody

Opinia publiczna i krytycy chwalą niemal jednogłośnie film montażowy Waltera Ruttmanna "Berlin: Symfonia wielkiego miasta". Uważa się go za wyraz nowej rzeczowości - kierunku w sztuce, którego zwolennicy zmierzają do penetracji "autentycznego życia". Dzięki temu filmowi Ruttmann stał się obok Hansa Richtera głównym reprezentantemOpinia publiczna i krytycy chwalą niemal jednogłośnie film montażowy Waltera Ruttmanna "Berlin: Symfonia wielkiego miasta". Uważa się go za wyraz nowej rzeczowości - kierunku w sztuce, którego zwolennicy zmierzają do penetracji "autentycznego życia". Dzięki temu filmowi Ruttmann stał się obok Hansa Richtera głównym reprezentantem niemieckiej awangardy filmowej. Pierwszy pełnometrażowy film Rottmanna dokumentuje 24 godziny powszedniego dnia w Berlinie. Podczas realizacji operatorzy pracowali niekiedy ukrytymi kamerami, by zarejestrować sceny nasycone autentyzmem. Następnie zdjęcia zostały zmontowane, korzystając po części z techniki nakładania. Ilustrowany muzyką Edmunda Meisela, fascynujący niepokornym rytmem obrazów, powstał portret Berlina, jako nowoczesnej, pulsującej życiem metropolii.

na podstawie
Carl Mayer (pomysł)
studio
Deutsche Vereins-Film / Les Productions Fox Europa
tytuł oryg.
Berlin: Die Sinfonie der Grosstadt
inne tytuły
Berlin: A Symphony of a Big City Miedzynarodowe
Berlin: Symphony of a Great City Miedzynarodowe
Berlin: Symphony of a Great City USA
Berlin: Symphony of a Metropolis USA
Berlin: Symphony of a Great City Wielka Brytania
więcej
Film nakręcono w Berlinie (Niemcy).
Od najlepszych
  • Od najnowszych
  • Od najlepszych

Jeden dzień z życia Berlina. Film Ruttmanna często stawiany jest w jednym rzędzie ze słynnym dziełem Wiertowa "Człowiek z kamerą". Awangardowy dokument zdaje się pulsować tym samym rytmem, co samo miasto, podporządkowany są mu zarówno zdjęcia, jak i montaż. Poszczególne elementy składają się na fascynujący obraz...

Symfonia miejska

ocenił(a) film na 8

Film odkryłam czytając książkę Erika Larsona "W ogrodzie bestii".
Dynamiczny, kalejdoskopowy obraz metropolii lat 20 - tych XX wieku uchwycony 24 h obraz życia Berlińczyków . Praca operatora i montażysty znakomicie obrazuje kolaż wydarzeń podpatrywanych z ukrycia, intymnych, obnażających egzystencje, która w dobie...

Z tym filmem spotkałem się po raz pierwszy jakies 3 lata temu i musze przyznać że od tego czasu widziałem go juz parokrotnie. Uwązam że jest to jedno z największych obrazów kina epoki przedwojennej na czele z takimi filmami jak "Człowiek z kamerą" Wiertowa. Właśne z tym filmem można najwyrażniej chyba wiązać dzieło...

● Na filmie widzimy LUDZI, po prostu ludzi... którzy jednak wpadną w lej, lub sami się w niego rzucą, lej III Rzeszy. W PRL by nie pokazano tego filmu, stroniono od choćby pozorów apoteozy Niemiec i to tuż przedhitlerowskich.
Ale prawda była taka, że Berlin, Niemcy to były wtedy jedne z wiodących na swiecie miejsc....

więcej

szacun...:D

ocenił(a) film na 10

Swietny...Zdaję sobie sprawę,że nie widziałam tego filmu niejako "w całości",ale już wiem,że film jest naprawdę wyjątkowy.Arcydzieło.

Obejrzę go na pewno jeszcze raz,w oryginale,jeśli tylko uda mi się go jakoś dorwać.Zetnęłam się z nim na festivalu "focus:berlin",gdzie Jan Jelinek grał na żywo swoją interpretację...

więcej

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones